Τετάρτη, Αυγούστου 08, 2007

H μπαλαδόφατσα

Ήρθε και με βρήκε καθιστό στην άμμο. Μόλις είχα βγει από τη θάλασσα και αναλογιζόμουν τι να συμβαίνει παράλληλα στο εγκατελειμένο μικρόκοσμο μου. Πίσω στο γραφείο κάποιος χτύπαγε τα πλήκτρα που θα χτυπούσα εγώ, πίσω στο σπίτι μερικά φυτά ξεραίνονταν καθώς έγερναν προς το παράθυρο, πίσω στον άδειο δρόμο της γειτονιάς χιλιάδες σταγονίδια από τα σωληνάκια των ερ κοντίσιον πότιζαν το τσιμέντο.

Στάθηκε μπροστά μου και σήκωσα το κεφάλι να τον κοιτάξω, μισοκλείνοντας τα μάτια που τσούζανε από τον ήλιο και το αλάτι. Μου πέταξε μια καφέ δερμάτινη μπάλα στα πόδια μου και μου έκανε την πρόταση. Ένας με έναν. Έτσι, για το παιχνίδι. Δεν είχε έκφραση ενθουσιασμού στο πρόσωπο του. Είχε αγωνία και απόγνωση. Δε ζητούσε, εκλιπαρούσε.

Το ήσυχο κύμα της θάλασσας πήγαινε και έφερνε τη μπάλα στα πόδια μου. Την τράβηξα στην πλευρά μου. Οι άσπρες ραφές της είχαν αρχίσει ήδη να φθείρονται από το αλάτι και την άμμο. Σε μία ώρα θα είχε σίγουρα ανοίξει στα δύο και θα ξεπρόβαλε από μέσα η σαμπρέλα για να σκιστεί κι αυτή με ένα αποχαιρετιστήριο βολέ. Έγλυψα τα χείλη μου που είχαν ξεραθεί. Έριξα μια γρήγορη ματιά στις γάμπες του. Δυνατές, σχηματισμένες σε καμπύλη, η αριστερή οδηγούσε σε ένα γόνατο με μια ουλή από εγχείρηση.

Σηκώθηκα και χωρίς να του μιλήσω προχώρησα στο νοητό μας γήπεδο.

Μερικά τετραγωνικά μέτρα άμμου αναστατώθηκαν, μερικές αρθρώσεις ταλαιπωρήθηκαν, δύο μπουκάλια νερό άδειασαν νωρίτερα από το αναμενόμενο, αρκετές κραυγές ανδρικής υπερηφάνιας διέκοψαν την στατική ηρεμία ενός μεσημεριού. Τη μία στιγμή στεκόταν όρθιος νικητής δίπλα μου ενώ εγώ διπλωμένος στα δύο έψαχνα για ανάσες, την άλλη στιγμή εξαφανίστηκε.

Η εξάντληση του ηττημένου προσδίδει μυστήριο στην εξαφάνιση του νικητή.

Το άλλο πρωί κατέβηκα στην παραλία. Τον αναζήτησα αρκετή ώρα. Δεν ήταν.

Περίμενα. Την όρεξη μου για παιχνίδι την αντικατέστησε μια ξερή οργή. Σε ένα fotoshop συναισθηματικών εκφράσεων κάποιος προσέθεσε στο πρόσωπο μου αγχωτική κοκκινίλα κάτω από τα μάτια. Τρέμολο νευρικότητας στα χείλη μου. Δεσιμο καρδιάς και στομαχιού σε κόμπο. Αυτό εύκολα απεικονίζεται με απλή θάμβωση του χρώματος προσώπου και προσθέτοντας εφέ αοριστίας βλέμματος.


Και τότε είδα εκείνο το ψηλό τύπο να βγαίνει από το νερό με αμήχανα βήματα και να κάθεται ανέμελος εκεί που σκάει το κύμα. Ήταν μπαλαδόφατσα. Είχε άσπρο δέρμα και χαιρόταν τις πρώτες μέρες διακοπών του. Την ώρα που ρέμβαζε ήρεμος, κάποιος πίσω στην πόλη έγδερνε το παρκαρισμένο του αυτοκίνητο στρίβοντας στη γωνία. Μια εφημερίδα κι ένα πακέτο μάλμπορο μαλακό που έπαιρνε καθημερινά, έμεναν απόθεμα στο περίπτερο αναμένοντας αγοραστή.

Ξεκίνησα προς την πλευρά του προσπαθώντας να αποφασίσω αν πρώτα θα του πέταγα τη μπάλα στα πόδια ή θα ήταν πιο δίκαιο να του έκανα ξεκάθαρους τους κανόνες αυτού του παιχνιδιού που δεν τελειώνει ποτέ.

20 σχόλια:

mc είπε...

Πολύ ωραίο, Φάιτ Μπολ
Καλή επιστροφή.

Τίποτα είπε...

Θυμήθηκα το "Ναυαγό".

Καλώς ήρθες από τις διακοπές που δεν πήγες. :)

kabamaru είπε...

wraia epistrepsame sta gnwsta ....post fight back kai o kabamaru na trexei gia to (akuro)comment tou. Kalo xeimwna
.
.
.
.
..
.

(digma mizerou comment e?)

O mpaladoros itan o grafikos?(not)

Ανώνυμος είπε...

μαύρισες;

(i really liked it)

angeliki marinou είπε...

Καλώς ήρθες. Δυνατό κείμενο!

Lex_Luthor06 είπε...

Διαολε

Σημερα έκανα την 2η αναγνωση. Αυριο η 3η.

Είναι το καλύτερο ποστ που έγραψες ποτέ (για τα γουστα μου).

Θα το κουβαλάω μαζι μου στις διακοπές σίγουρα και θα ντουντουνιζει στο μυαλο μου.

Ανώνυμος είπε...

Prosegmeno. Thelw paralia!

eternal_worm είπε...

ampale!

krybesai pisw apo thn ampalosuni sou me ton fantastiko sou antipalo pou kai aytos akoma se kerdise!!

kalitera na paizeis tenis me ton toixo.

aytos den exafanizete...

Ανώνυμος είπε...

φιγχτμπακιε μας τρελανες με τη μπαλαδοιστορια σου

Ανώνυμος είπε...

φιχτμπακιε διαβασα την ιστορια σου. Περιττο να σου πω οτι την συζητουσαμε ωρες με τον προπονητη χτες το βραδυ. Τελικα καταληξαμε οτι ειναι ενα μικρο αριστουργημα της ποδοσφαιρικης λογοτεχνειας.

και ενα σπαμ μυνημα αποκλειστικα στο μπλογκ σου¨

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝΕ.

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ “1ο official ΒΥΝΤΡΑ DEBATE” ΟΠΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣ ΘΑ ΔΙΑΣΤΑΒΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΞΙΦΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΥΝΤΡΑ.

Fight Back είπε...

ampot σ' ευχαριστω.

τιποτα κι εσενα σε ευχαριστω. η διαφορα ειναι οτι ο ναυαγος μιλαγε στη μπαλα του επειδη δεν την παλευε, εγω της "μιλαγα" ως μαγος της μπαλας

kabamaru γουσταρω ακυρα κομμεντς ρε.

pascal μαυρισα πιο πολυ απο ποτε. θενκς

renton καλως σας βρηκα, να 'σαι καλα

λεξ εσυ ως γνησιος racketeer θα επρεπε να εχεις εχθρα για τους καταπατητες της αμμου που παιζουν μπαλα. ευχαριστω πολυ φιλε

μιθρα κομπρα των γηπεδων, να πας στο σχοινια

γουορμ θα αφιερωθω στο τεννις τωρα, καλα τα λες.

προπονητη και ειδημων τρελαινομαι που δυο μορφες των αθλητικων μπλογκς συζητανε για μενα τα βραδια. τη δευτερα θα ειμαι εκει να υπερασπιστω το βυντρα. save loukas

το φτυαράτσι είπε...

Τελικά διακοπές ήσουν,που μας έλεγες όχι!Κουλώς ήρθες!

david santos είπε...

I passed to see your excellent work and to desire a good week to you

lazinio είπε...

αυτή είναι πιο καλή ιστορία και από αυτή του τάκη φύσσα.

Fight Back είπε...

φτυαρατσι θενκς

ντειβιντ σαντος εισαι μορφη ρε τι να λεμε

λαζινιο, τακης φυσσας βραβευμενος με οσκαρ για την ταινια "το αριστερο μου ποδι"

Iliaxtida είπε...

ο αιωνιος αγωνας νικητη-νικημενου και παλι απο την αρχη...χμ.....πολυ πολυ ενδιαφερον.. :)

Ανώνυμος είπε...

Καλό ήταν αλλά όχι σαν το κείμενο της Ταϋγέτης. Εκείνο, για μένα, είναι αξεπέραστο.

Καλώς όρισες.

Fight Back είπε...

iliaxtida σ'ευχαριστω

αργυρενια κι εσυ

Ανώνυμος είπε...

Welcome back fight back!

Πάρα πολύ με άρεσε το ποστάκι σου!

Έχω καιρό να μπω και θα τα διαβάσω όλα από το τέλος μέχρι την αρχή!

Ουυυυυ.... Πόρωση!!!

Fight Back είπε...

εσυ welcome back, mathilde
thanks